Advertisement

Schrijfster Yasmine Allas vast na jarenlang voor het eerst

Schrijfster Yasmine Allas vast na jarenlang voor het eerst Nadia ontmoet schrijfster Yasmine Allas, die jarenlang niet heeft gevast, maar dit jaar heeft besloten om volledig mee te doen aan de ramadan. Samen met haar Somalische vriendinnen maakt Yasmine haar favoriete ramadangerecht: Sanbus en Shurbo.

Voor Yasmine is de ramadan vooral een periode van vrede en rust. Het is een tijd waarin ze veel moet denken aan haar moeder, haar tante en haar oma, de drie sterke vrouwen met wie ze is opgegroeid. Ze vertelt over haar bezoek aan Mekka, waar ze de kleine bedevaart (Umrah) heeft gedaan. Voor haar was dat een hereniging met haar dierbare moeder. 'Ik hoorde daar zelfs haar stem. Duizend maal heb ik daar geroepen dat ik van haar hield.'

De ramadan is voor Yasmine een zoektocht naar zichzelf. 'Ik ben in een periode dat ik mezelf aan het ontrafelen ben. Ik ben mezelf aan het herscheppen.' Dat komt ook terug in het nieuwe boek dat ze aan het schrijven met als werktitel 'Gesprek met Allah'.

De Nieuwe Maan,NTR,Yasmine Allas,schrijver,mekka,ramadangerecht,sanbus,shurbo,iftar,ramadan,umrah,Nadia Zerouali,

Post a Comment

0 Comments